Brand ♡ – Liilu

text by Enrico Fragale Esposito

IT
Respirando è il nome della collezione SS20 di Liilu, e a noi vengono in mente la brezza estiva o anche il vento del cambiamento, in ogni caso qualcosa in cui perdersi per sognare qualcosa di positivo.
Il marchio di fabbrica di Liilu è un design minimal che riflette le origini tedesche della designer Sybille Pal; la palette di colori è semplice e naturale con rimandi ai toni della terra e del mare, il materiale dei capi e al 100% cotone organico.
Con questa collezione respiriamo l’aria del Portogallo, dove si è trasferita Sybille, e ci sentiamo già in vacanza, al momento solo virtualmente. 

EN
Liilu’s SS20 collection is called Respirando (which means breathing in Italian) and we think about fresh summer air or the wind of change, which is exactly what we all need at the moment so we can lose ourselves in dreaming something better.
The brand’s trademark is a minimalistic design, the natural colour palette reminds us of the earth and the sea, the material of  the garments is 100% organic cotton.
Thanks to this collection we “breathe” the air of Portugal, where the designer Sybille is living, and it feels like we’re in holidays… just virtually now! 

www.liilu.de

Instagram @liiluorganics

Posted by Petra Barkhof