Il Gufo FW21

text by Enrico Fragale Esposito

IT
Una baita, l’odore del legno, la cioccolata calda che fuma fra le mani, il suono di un caminetto… La tentazione di vederci proiettati già in pieno inverno su in alta quota è forte anche per noi a cui piace il mare. È tutto merito de Il Gufo, che ha appena lanciato la collezione FW21, un vero e proprio omaggio alle Dolomiti.
Il percorso di ricerca, l’attenta selezione di materie prime e la cura dei dettagli assomigliano a un tragitto avventuroso fra le rocce, carico di imprevisti, difficoltà, fatica. Ma entrambi portano a un bellissimo traguardo finale: capi di alta qualità da un lato e la conquista della vetta dall’altro. E noi vorremmo proprio che i più piccoli possano finalmente sentirsi il più a contatto possibile con la Natura.

Verde muschio, senape, tabacco, bianco e beige sono i colori che ci conducono in mezzo a un bosco. Lana merino, velluto a coste, nylon e teddy bear i materiali che diventano necessari alle avventure outdoor.

I più impavidi sciatori potranno scegliere i piumini più cool di stagione, mentre le più romantiche pattinatrici su ghiaccio opteranno sicuramente per la gonna in tulle.

A noi piace moltissimo il poncho trapuntato a stampa camouflage e vi consigliamo di iniziarlo a inserire nella vostra wishlist. 😉

EN
A hut, the smell of wood, a cup of hot chocolate smoking in your hands, the sound from a fireplace… The temptation to see ourselves projected already in the middle of winter, up at high altitude, is strong even for us who love the sea. It’s all thanks to Il Gufo, which has just launched the FW21 collection, a real tribute to Dolomites.
Style research, the careful selection of materials and attention to detail resemble an adventurous journey among the rocks, full of unexpected events, difficulties, fatigue. But both lead to a beautiful goal: high quality garments, on the one hand, and the conquest of the summit, on the other. And we really would like that your little ones could finally feel as much in contact with Nature as possible.

Moss green, mustard, tobacco, white and beige are the colors that lead us into the middle of a forest. Merino wool, corduroy, nylon and teddy bear are the materials that become necessary for outdoor adventures.

The most fearless skiers will be able to choose the coolest down jackets of the season, while the most romantic ice-skaters will certainly opt for the tulle skirt.

We really like the camouflage-print quilted poncho and we advise you to start adding it to your wishlist before it’s gone 😉

Spread the word #ilGufoDolomites

ilgufo.com
@ilgufo_official

Posted by Petra Barkhof